KLINIKA JURENKO

Stomatologia zachowawcza w Słubicach

KLINIKA JURENKO – OPIS ZABIEGU

Stomatologia zachowawcza polega na leczeniu próchnicy i ubytków innego pochodzenia.

Przyczyną powstawania ubytków jest nieodpowiednia pielęgnacja i higiena jamy ustnej, a także brak wizyt kontrolnych u stomatologa. Stomatologia zachowawcza polega na usuwaniu zmian próchnicowych i wypełnianiu ubytków odpowiednimi materiałami.

Leczenie próchnicy i profilaktyka

Pacjenci zazwyczaj zgłaszają się specjalistów, gdy ubytki są już widoczne, wrażliwe na temperaturę lub smaki. Na widocznych powierzchniach zębów mogą pojawić się małe plamki, którym towarzyszy często nieprzyjemny zapach z ust.

Zmiany związane z próchnicą pojawiają się najpierw w szkliwie zęba, a gdy przedostaną się ze szkliwa do zębiny zwykłe szczotkowanie zębów już nie wystarczy. Choroba rozwija się i bez interwencji lekarskiej pacjent będzie narażony na poważne konsekwencje. Nieleczona próchnica prowadzi do nieodwracalnego zapalenia miazgi, co w rezultacie prowadzi do leczenia kanałowego lub usunięcia zęba.

Odpowiednia pielęgnacja jamy ustnej jest podstawową formą profilaktyki przeciwpróchniczej. W jej ramach należy wykonywać szereg czynności, które minimalizują ryzyko pojawienia się próchnicy.

• mycie zębów i czyszczenie języka co najmniej dwa razy dziennie, jeśli to możliwe po każdym posiłku;
  • czyszczenie przestrzeni między zębami nicią dentystyczną;
  • jedzenie zbilansowanych i pożywnych posiłków;
  • ograniczenie cukrów do minimum.

Bardzo ważne są również regularne wizyty kontrolne u stomatologa. Systematyczne badania z całą pewnością pomagają minimalizować ryzyko zmian próchniczych i ich późniejszych poważnych powikłań.

Przyczyny powstawania próchnicy

Najważniejszą przyczyną powstawania próchnicy są pozostałości pokarmów odkładające się na płytce nazębnej po każdym posiłku. W wyniku nieprawidłowej higieny jamy ustnej resztki i powstałe w jamie ustnej bakterie, znajdujące się w płytce, przekształcają dostarczane w pożywieniu cukry w kwasy, które z kolei powodują wypłukanie minerałów (wapń, fosfor) ze szkliwa. Prowadzi to do osłabienia oraz uszkodzenia szkliwa, co umożliwia dalszy rozwój próchnicy.

Rekonwalescencja i zalecenia

Sposób postępowania po zabiegu, a także okres, w którym pacjent może odczuwać sprawiające dyskomfort efekty leczenia są różne w zależności od indywidualnych predyspozycji pacjentów i wielkości leczonych ubytków. Lekarz stomatolog informuje pacjentów o zaleceniach i możliwych scenariuszach rozwoju sytuacji po leczeniu.

CENA ZABIEGU

OPIS ZABIEGU

Wypełnianie, modelowanie i odmładzanie

Wolumetria, podkreślanie kości policzkowych
od 2000 zł
Wypełnianie zmarszczek wokół ust, zmarszczek marionetek, lwiej zmarszczki
od 700 zł

Zamów kontakt
telefoniczny.

Chętnie porozmawiamy. Zostaw swoje dane. Oddzwonimy i omówimy Twoje wątpliwości

Skontaktuj się
z nami teraz.

Jesteśmy dla Ciebie. Skontaktuj się z nami telefonicznie.

OFERTA SPECJALNA

Voucher promocyjny

Będzie nam miło jak oznaczysz naszą klinikę @jurenko_clinic na Instagramie.
W podziękowaniu otrzymasz od nas zniżkę! Będąc w recepcji pokaż umieszczone na swoim profilu zdjęcie z naszej kliniki z oznaczeniem nas a otrzymasz 10% zniżki na kolejny zabieg.