KLINIKA JURENKO

Botoks na migrenę

botoks na migrenę
KLINIKA JURENKO – OPIS ZABIEGU

Jednym z najczęstszych samoistnych bólów głowy jest migrena. Przewlekłe dolegliwości bólowe typu migrenowego częściej występują u kobiet, ale nie oznacza to, że nie rozpoznaje się ich u mężczyzn. Przypadłość ta dotyczy głównie ludzi młodych. W farmakoterapii tego schorzenia stosuje się głównie preparaty z grupy niesteroidowych leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych. Gdy standardowe leczenie nie przynosi satysfakcjonujących rezultatów, można rozważyć botoks na migrenę.

ZABIEG NA TWARZ

Czym jest migrena i jakie są jej najczęstsze przyczyny?

Jest to powszechnie występująca na świecie choroba nerwowo-naczyniowa, charakteryzująca się specyficznymi właściwościami i objawami, które nie występują w przypadku zwykłych bólów głowy. Ból przy migrenie zazwyczaj jest silny i powoduje wyłączenie chorego z codziennego funkcjonowania. Często towarzyszą mu też takie dolegliwości jak:

• nudności i wymioty,
  • nadwrażliwość na światło, zapachy i głośne dźwięki,
  • zaburzenia koncentracji,
  • wyczerpanie,
  • senność i spowolnienie.

Osoby, u których rozpoznawane jest to schorzenie na ogół odczuwają wyżej opisane symptomy minimum siedem, osiem dni w miesiącu. Niektórzy pacjenci dodatkowo uskarżają się na objawy zwiastujące napad migreny, do których należy utrata apetytu i pogorszenie nastroju. Wciąż nie do końca udało się poznać czynniki, które wywołują chorobę. Przypuszcza się, że w duży udział w powstawaniu bólów migrenowych mogą mieć sprzeczne sygnały wysyłane i otrzymywane przez mózg.

ZABIEG NA TWARZ

W jaki sposób może pomóc botoks na migrenę?

Toksyna botulinowa, która jest powszechnie stosowana w medycynie estetycznej od lat dziewięćdziesiątych, stanowi substancję białkową wytwarzaną przez beztlenowe bakterie z rodzaju Clostridium. Początkowo była wykorzystywana głównie w okulistyce i neurologii do leczenia pacjentów z zezem oraz z tikami nerwowymi. Wyróżnia się kilka typów serologicznych tego związku, które są oznaczone literami od A do G. Preparaty zarejestrowane do redukowania przewlekłych bólów migrenowych zawierają w składzie toksynę typu A.

W profilaktycznym leczeniu znajdują zastosowanie zastrzyki z botoksu na migrenę, które mogą pomóc w zmniejszeniu liczby dni, podczas których występują uporczywe bóle głowy. Mają one za zadanie blokowanie sygnałów bólowych, przez co hamują występowanie nieprzyjemnych dolegliwości i znacząco poprawiają jakość życia pacjentów z tą chorobą.

ZABIEG NA TWARZ

Na czym polega ostrzykiwanie botoksem na migrenę?

Terapia składa się z serii wstrzyknięć, które są wykonywane przez lekarza w gabinecie medycyny estetycznej. Ostrzykiwanie botoksem na migrenę poprzedza konsultacja lekarska, która ma na celu sprawdzenie, czy preparat z toksyną botulinową może zostać bezpiecznie zastosowany, a także omówienie poszczególnych etapów kuracji. W trakcie wywiadu specjalista pyta o to, jak często występują napady choroby, jak długo trwają oraz jaki jest ich stopień intensywności.

Zabieg polega na podaniu bardzo małych ilości toksyny botulinowej typu A w okolice głowy oraz szyi. Zastrzyki z botoksu na migrenę mogą powodować u pacjenta pewien dyskomfort, jednak z reguły szybko przemija. Wstrzyknięta substancja może pomóc w zahamowaniu wydzielania acetylocholiny oraz innych neurotransmitterów wytwarzanych w odpowiedzi na ból. Ostrzykiwanie sprawia, że mięśnie ulegają stopniowemu rozkurczeniu i rozluźnieniu, a nieprzyjemne dolegliwości w postaci silnego bólu głowy występują rzadziej. Efekty terapeutyczne zwykle są obserwowane na kilka dni po zabiegu i utrzymują się mniej więcej przez okres trzech-czterech miesięcy. By zatrzymać chorobę na dłużej, botoks na migrenę należy powtórzyć trzy razy w odstępach dwunastu tygodni.

ZABIEG NA TWARZ

Botoks na migrenę – zalecenia pozabiegowe

W miejscach wstrzyknięcia na skórze głowy i szyi mogą pojawić się niewielkie guzki. Może też wystąpić miejscowy stan zapalny, zaczerwienienie i obrzęk. Zwykle objawy te ustępują samoistnie w ciągu kilku dni po zabiegu i nie stanowią powodu do niepokoju. By uniknąć podrażnienia naskórka, obszary, w których było wykonywane ostrzykiwanie botoksem na migrenę, nie powinny być gwałtownie pocierane. Przez około cztery godziny od podania toksyny botulinowej należy unikać dźwigania ciężkich rzeczy, schylania się oraz kładzenia. Przez kilka dni po botoksie dobrze jest zrezygnować z korzystania z sauny oraz z solarium, by nie nagrzewać niepotrzebnie ciała, zwłaszcza głowy.

ZABIEG NA TWARZ

Przeciwwskazania do zastrzyków z botoksem na migrenę

Bezwzględnym przeciwwskazaniem do poddania się zabiegowi jest nadwrażliwość na toksynę botulinową lub którykolwiek ze składników znajdujących się w preparacie wykorzystywanym podczas ostrzykiwania. Z terapii nie mogą skorzystać osoby, u których zdiagnozowano obwodowe neuropatie ruchowe, choroby neuronu ruchowego oraz miastenię. Odradza się tez przeprowadzanie botoksu u pacjentów ze wszelkimi stanami klinicznymi, w których zastosowanie toksyny mogłoby spowodować zaburzenia przewodzenia nerwowo-mięśniowego. Ze względu na brak danych klinicznych zabieg nie powinien być wykonywany u kobiet w ciąży, karmiących piersią oraz u osób poniżej osiemnastego roku życia.

Zamów kontakt
telefoniczny.

Chętnie porozmawiamy. Zostaw swoje dane. Oddzwonimy i omówimy Twoje wątpliwości

Skontaktuj się
z nami teraz.

Jesteśmy dla Ciebie. Skontaktuj się z nami telefonicznie.

CENNIK

Botoks na migrenę